söndag 21 november 2010

Nu har jag tagit ett beslut

Hej igen :)
Jag ser att det är några fantastiska människor som fortfarande kikar in här hos oss i Stationshuset.
Trots att mitt senaste inlägg skrevs den 7 juni.

Det var så här...
Vi ansökte i mars till Tv4 och Bygglov.
Tro det eller ej, men vi kom med ! Så vi är ju nu belagda med munkavel om hur det ser ut på tomten. Det är nämeligen tomten som vi fick hjälp med att fixa till, och behöver jag säga att det blev fantastiskt :)

14 Augusti kom dom och 4 dygn senare så drog de vidare till nästa projekt. Fantastiskt trevliga hela produktionsteamet, och inte minst Mia, Matte och Willy, samt icke att förglömma alla hantverkare som deltog :)

Så där är lite av förklaringen till varför min blogg, här inne har varit så oaktiv, var så svårt att skriva om jag inte fick visa det vackra som blivit.
Men jag skickar med en liten länk till Tv 4 hemsida så kan n vara med o kika lite på de bilder de lagt ut där ;)

Kika under tjuvtitta på bygglov.

Men nu så är det nya tag :)
I dag har min man och äldsta son varit och sågat adventsgranar och tagit gransris, och vi har startat att dekorera det underbara växthus som numer finns på vår tomt. Växthuset är i original från 1800 talet, helt i järn och så ofantligt fint. Det är mer som ett gardenhouse, där vi umgås,  äter middagar eller bara sitter för en kopp the eller ett glas vin.

Jag berättade förut om vårt kök, jajemen nu när vi närmar oss slutet av november så... är det äntligen klart. Ja nästan, det fattas nu en bordsskiva på köksön, den är i ek från vårt g:a lantställe, ner tagen av Gösta och tillsågad av vår granne snickare Jensen.

Sedan sist har jag oxå bytt arbetsplats, jag jobbar inte längre på Lusthuset i Trosa, jag jobbar nu på Hälsohuset i Gnesta och trivs väldigt bra.
Men jag saknar förtås mina g:a arbetskamrater, det är så märkligt hur fort tiden går och man hinner knappt ner till trosa då jag nu jobbar i annan stad, Men det skall bli ändring på det, jag skall baske mig ner och hälsa på snarast :D
Köket kan vi visa bilder på, det kommer:)
Nu skall jag gå och starta med adventspyntningen, vi får främmande från Irland i veckan och jag vill så gärna att det skall vara fint då :)

Jag lägger med en artikel i hö sidan på bloggen, om ni vill läsa. Den stod i Sörmlands Nyheter Lördagen den 13:e november.

Stor kram till er alla i det sköna novembermörkret!

Katarina

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vad kul att få se er på tv. Du måste berätta när programmet sänds, blir det nästa år?. Du får gärna maila några bilder.

Är du inte uppe i Stockholm ngn gång så att vi skulle kunna träffas, komma hem till mig el ses på stan? Det skulle vara jättekul då det var sååå länge sedan. Kram Katta G

Dubbelörn sa...

GRATTIS till att du haft turen med Bygglov! Vi har också sökt en gång, men kanske ska ge det ett försök till. Trägen kanske vinner ;).

Vi har hur många projekt som helst för dem :D.

Ska bli roligt att se programmet!

Stor kram

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt