lördag 4 december 2010

Lördag morgon

Lördag morgon och vart tog min beslutsamhet vägen... min tanke var ju att starta upp och låta tangenterna dansa vidare i min blogg, den som jag en gång använde dagligen..

Foto: Debbie Ryan
Men jag får nog konstatera att det är så att tiden flyger i väg alldeles lite för fort nu. En son som flyttat hemifrån, till en så fin lägenhet nere i Trosa med utsikt mot ån. Det krävdes ett stort stycke kraft att säga- Va roligt åh så glad jag är för din skull.
Mitt eget hjärta skrek i ren skär egoism över att han lämnade oss. Jo, nu flyttar han bara 6-7 km härifrån, men jag älskar att ha alla hemma, men det här är ju definitivt en ny fas i livet. Jag har lovat mig själv att bara hjälpa till om han ber mig, och det har han redan gjort, så vi har hjälpts åt med lite av inredningen och han har så go smak och fick så fint <3

Nu tycker jag att det är roligt och jag inser oxå att det snart flyttar ut en son till... Jag kan glädjas över dem, så klart, men jag blir lika glad då dom kommer hem o vill köka middag eller bara sitta o prata !

Skrev jag i mitt förra inlägg att jag saknar en person jag jobbade med förut... jag gör det fortfarande och inser snabbt att ta kontakt efter ett långt uppehåll inte kanske var så lätt, men jag skall försöka igen.

Det har varit Julskyltning i Trosa men jag har inte hunnit dit ännu, känns så konstigt. Men jag skall ner nu i helgen och titta, jag har jobbat så mycket sista tiden.

Har hunnit med ett besök på Gamla Stans Julmarknad, en företeelse vi hade då jag var liten att alltid besöka, med ett besök efteråt hos tant S som bodde på Lejonbacken.

I dag skall jag pynta lite till hemma , den här tiden är väl den bästa.
Foto: Debbie Ryan

Hoppas ni har en fin dag !
Kramar från Stationshuset
Katarina

2 kommentarer:

Katarina sa...

Roligt med en uppdatering från dig. Det är tur att du har flera barn till som bor hemma och jag tror inte Line kommer flytta på många år. Nästa gång du kommer till stockholm kan du väl höra av dig om du vill träffa mig vill säga. Idag ska jag och Gittis gå på julmarknaden i Enskede, en tradition som vi har. I morgon ska jag träffa tullarna och träffas o äta julmat som vi gjort själva. I år kan jag inte äta som tidigare år men jag är glad att jag fått börja äta mat och slippa soppor o pureér. Hoppas ni får en skön och härlig julhelg. Kramar Katta G

Dubbelörn sa...

Jag har också genomgått separationskänslorna i höstas. Sonen flyttade ner till Lund för studier. Det har varit tufft, spec när man bara har ett barn. Nu räknar jag ner dagarna tills han äntligen kommer hem till jul. 14 dagar kvar! ;).

Varma kramar till dig

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt