lördag 11 december 2010

Lussebak & pepparkshus

I dag har vi haft Lussebak här hemma :)
Liten Line har bakat med en kompis och se så fina lussebullar det blev, ett helt berg.


Efter middagen i kväll så gjorde vi i ordning pepparkshuset, visserligen med färdiggjorda delar, men det är så himla skoj att dekorera med kristyr o karameller tycker både Line och jag :)

Helgen startade kaosartat med en dikesåkning för min del...urdikad väg på väg hem från jobbet i går, möte med en bil, försiktigt skulle jag köra åt sidan och bang.. så låg jag där på tre kvart.

Inget vidare, men i dag fick vi hjälp att dra upp den med traktor och Land Rover.

I kväll så startar julutsmyckningen i Stationshuset, min man har tänt upp i Växthuset, nu fullt av väldoftande gransris på  och under bänkar, tre små granar med belysning och massevis av stearinljus allt redo för tredje adventsfirning.

Ha en underbart skön Lördagkväll !
Kör försiktigt, lova det !

Kram Katarina
i Stationshuset

8 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vad jag längtar till värmen som sprids i Stationshuset! Kramar till er allra finaste!

Anonym sa...

Men oj! vad läskigt! Passar på att önska en God Jul!

Handplockat sa...

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN Ditt fina hus på Bygglov som jag har läntat och väntat

kul att se hur det blir

det är du värd
kramen

Handplockat sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FIIIIIIIIIIINT Jag smäller AAAAAAAAAAV
nu Måste du visa dina bilder med
det var värt väntan....
GRATTIS SNYGGING

kraaaaaaaaam

Chatarina sa...

Hejsan!

Såg Bygglov i kväll, så fint ni fick, men ni har ju ett så fint hus, förstår att folk tror att det är ett B&B för de vill nog så gärna bo där.

Vilken härlig fam ni är.
kram
Chatarina

Dubbelörn sa...

Vilken underbar familj! Och vilken fantastisk trägård ni fick!

Förstår att ni haft det knepigt att få till det. Fantastiskt att få sådan proffsig hjälp.

Grattiskram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Katarina, jag såg Bygglov och direkt när jag fick se huset, kvinnan och namnet katarina så klickade det till- det är ju bloggen Stationshuset tänkte jag, det var länge sen, hej!!!

Och vilket hus ni har och gård, och en sånt bra jobb de gjorde, med verandan och växthuset, jag bara satt och suckade av avund när Mija fixade det sista och dukade, så vackert, det måste ha varit kul att bjuda på fest!

Ser att du inte bloggat på länge nu men ville bara sända en hälsning från Nordingården, fd Guldkant på Livet

Miss Juni sa...

Hittade hit, till din härliga blogg, genom en slump då jag letade efter en annan blogg. :)
Men...blir lite orolig...här är inget inlägg se´n drygt ett halvår tillbaks?? Inget som hänt??

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt