tisdag 26 juli 2011

Tisdag morgon, tankarna spinner på..

Är så glad över att vara tillbaka i bloggens underbara värld igen.

Jag har redan kikat runt hos flera av er andra och det kändes så fräscht och så inspirerande, precis som det alltid gjort.
Hemma blev även maken glad över bloggstarten igen, det har saknats oss , trogligtvis mer än vad vi vetat om själva, ler*

Huset då... Stationshuset som vi älskar över allt annat. Där har det hänt en del sedan sist, sönerna har flyttat in i egna hem, stor sorg i morsans hjärta kan jag säga till en början, för att sedan övergå i något som känns som en härlig känsla över att vi har så stora grabbar som nu klarar sig så utomordentligt själva :-)

Mysigt är det att få åka och hälsa på, få en kopp fika o sitta o hänga lite med dom.
Hm, skickade med en hel del matlådor i början men har skärpt mig nu och slutat med det, ler*

Liten Line, snart är hon 8 år, har flyttat upp på övervåningen i brorsans rum. Tapeterna fick hon välja själv helt och hållet från In trades katalog. Hon valde en ljus rosa med vackra fjärílar och fåglar på. Vi målade om en lite söt byrå i en glassig lite mörk rosa färg, den blev helt underbar, vi målade en hylla i samma färg och fixade och rummet är helt toppen nu.

Den andre sonens rum blev det efterlängtade gästrummet , med dubbelsäng, som vi önskat vi haft länge nu. Behöver jag säga att gästrummet blivit frekvent använt av kära gäster sedan det blev färdigt, ler*

Lines gamla rum, är nu mitt arbetsrum samt gästrum med en  enkelsäng.
Så nu finns det slltid förberedda platser att dimpa in på, precis så som vi vill ha det !

Köket har oxå tagit form på absolut rätt sätt, köksön är klar och vi utnyttjar den till fullo :)

Så vad är på gång inomhus... minns ni mina listor haha*
  • Matrummets golv skall målas i en ljus ljus grå nyans.
  • Matrumsböblerna skall målas vita, samt stolarna kläs om.
  • Tv- rummet ( som nu bytt plats med sovrummet ) skall målas och tapetseras.
Utomhus, ja ni förstog kanske att den översta listan gäller nog mer från hösten och framåt, så här kommer det som skall hinnas utomhus innan sommaren är klar, puh*
  • Fönsterna skall kittas om samt målas, alla foder skall bli vita ( nu är de bruna ) så det kommer bli såååå fint :)
  • 2 ytterdörrar skall målas svarta.
  • Några ( 17 ) takpannor skall läggas tillrätta. Har ni sett så högt vårt tak är och vilket fall ooooiiiihhhhhh*
Jo ibland känns livet som en karusell, jag lovar *

Till slutet av Augusti början av September så får vi hjälp av en trädgårdsmästare att få i hop resten av trädgården , samt att anlägga 2 större rabbatter framför entrén till Stationshuset, det skall bli oerhört skoj !

Så det händer en hel del skoj i Stationshuset nu för tiden, ler* Många är våra besökare och gäster, vilket alltid ger massor av extra energi :D Saker finns att göra hela tiden, hinner vi njuta ... Ja då den tiden tror jag vi lärt oss ( visserligen den hårda vägen ) att ta oss.
Sa jag att jag har fått nytt jobb oxå ?

Kram o ha en underbar dag !


Katarina i Stationshuset

6 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Oj, oj det var en lång att göra lista. Jag gillar också listor, gör ibland en om dagen bara för att det är kul att stryka det jag gjort, barnsligt? Ja, men man ska ha barnasinnet kvar länge.
Ha det gott.
Yvonne

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Tittar på dig på tv´n nu :)

Engsroom sa...

Tänkte när jag såg på tv att den personen verkar bekant, sen så kopplade jag efter ett tag att det var du =) Vad fint det blev!
Själv så är jag otroligt dåligt på att uppdatera min blogg och har väl funderat om jag ska sluta helt med bloggandet...men fårt vila ett tag till från den så får jag se hur jag känner ;)
Kram Ella

Handplockat sa...

Hallojsnygging du har VERKLIGEN varit saknad =)
sågdej på tv i kväll igen =)

ha det bästigast

Anna

Anonym sa...

Hej!

Vad kul att du är tillbaka. Såg avsnittet på tv även reprisen.Har också sett att ni haft visning på bygglovsträdgården. Tyvärr var vi bortresta. Kul att du är tillbaka.
Må så gott!

Birgitta sa...

Välkomen tillbaka..
Kram björklyan

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt