måndag 19 augusti 2013

Skolstartsdag

Jag vet jag har skrivit om den flera år tidigare, nu så är det lillskruttan L som skall börja i 4:an, jisses*


Jag somnade nöjd i går med vetskapen om att jag väckt liv i den sedan så länge uttorkade blogg jag förut var så glad i.
Nu så fann jag snabbt samma lycka i att skriva som förr.

Men jag undrar lite hur alla de andra har det, de man "pratade med !" varje dag inne bloggvärlden.
Har inte hunnit ta mig kring och hälsat på, kommer jag ens hitta er...
Jag skall ta en rejäl stund under dagen och se om jag hittar på er, känns oerhört konstigt att inte varit hos er på länge, men livet svänger ibland, det vet jag lika säkert som när vi fotade i våra hem... absolut ordning där bilden togs, men bakom sig hade man skyfflat iväg det som inte skulle vara med på fotot, ler*

Så blev livet ett tag, men nu så har jag satt mina prioriteringar lite närmre vad som är görbart, så nu skall jag även ta denna stund för mig själv, and I love it !

Hm... ett litet recept från gårdagens rätt snabbfixmiddag..

Lammfärs blandas med 1 äggula, grädde och riven potatis
svartpeppar från kvarn och lite salt
Tärnad fetaost blandas i 
forma stora härliga biffar
linda dem med fin bacon.
Stek dem varsamt gyllenbruna
låt dem gå färdigt i ugnen.

Servera en rösti till detta och en kall sås med klippta förska örter.

Fantastiskt gott en sommarkäll mitt i allt byggdamm :)

Ha en underbar dag ute !


Inga kommentarer:

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt