måndag 7 december 2009

Vecka av förberedelser


Välkomna till mig igen :)
Tänk att det går så länge mellan varven... och tiden går så fort.
Här hemma har vi full styrning på Julen nu.
För att kunna njuta extra länge av Julen i år så har jag börjat tidigare än någonsin:)
Fönsterna tog jag och G en helg tillsammans, huset är högt och vi hängde mer eller mindre ut genom fönstren för att komma åt, men jisses så fint det blev. Mattorna åker på löpande band in till Kemtvätten nu inför helgerna. Smågranar är intagna och pryder sina platser väl i huset
.....3 små granar är det vist inomhus just nu, hoppla*



Spiselkransen fick i år gå i Silver, tänk att det är ett så stort och svårt beslut varje år, ler*



En liten Juluppsättning jag och lilla Line gjorde en dag.
( Löparen är från Mairo )





En helt enkel liten gran som står på halvmånebordet i Matrummet.




Skänken har bytt skepnad sedan 1:a advent då den såg ut så här.



och nu står här glögg och andra gotter.





Kökets skänk har förstås oxå fått sin lilla Gran på plats.

Annars har vi bakat i dag till Lines Luciafirande på Skolan. 40 fina Lussekatter blev det :)
Jag skall nog kika in här i morgon med, tänk så man saknar sin blogg, då tiden rinner i väg för fort.
Hoppas ni alla har det bra, skall ge mig in till er nu en stund oxå för att få mysa lite.
Har ju så vackra reportage från många av er liggandes på Matbordet i alla vackra inredningsmagasin som kommit nu till Jul. Fantastiskt roligt att få se dem.

Ha en fortsatt härlig December.
Min man som arbetar i New York den här veckan har haft underbart snöfall som dessutom ligger kvar och ger en otrolig Julstämmning imedans vi här hemma har haft...regn.
Men vem har sagt att det är rättvist, ler*

Kram till er alla !
Katarina i Stationshuset.

Inga kommentarer:

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt