onsdag 10 februari 2010

Onsdag morgon...i Februari :)

Här sitter jag nu återigen och tror att jag skall komma i gång med mitt bloggande. Bloggandet som är en Lisa för själen ;)
Men varför snurrar det på så fort i livet att man inte ens hinner med det som i själva verket är helande ? Är det för att man har den stora vilja, vilja att vara alla till lags, viljan att göra allt rätt, viljan att hinna med... ja jag vet inte vad det beror på.
Nu skulle jag vilja skaffa mig viljan att göra det som känns riktigt bra för mig. Så... goa vänner jag skall nog se till att unna mig själv lite bloggtid framöver :D
Om det är någon som hänger med mig och kikar på bilder eller tar del av våra olika projekt så är det ju bara skojigt, annars så gör jag det för mig, ja helt och hållet kanske för min egen skull :)

Såg att sist jag var inne så var datumet 9 december...hela julhelgen gick utan en bild från mig så det skall jag försöka reparera lite nu.
Här kommer en liten bildkavalkad från mig som sträcker sig från Jul och framåt. Så välkomna att kika lite på bilderna så skall jag snart återkomma med lite mer bilder ifrån oss.

Och vilka är våra projekt nuförtiden kanske ni undrar, ja projektet framför oss just nu är en målning av golven i köket, matrummet , hallen och lilla gången mellan hall och tv-rum. Färgen skall bli vitt, med möjligtvis liten brytning.

Ha en underbar dag så syns vi snart igen, hoppas jag !
Kram
Katarina i Stationshuset !














7 kommentarer:

Katarina sa...

Ja tiden går alldeles för fort och jag hinner och orkar inte heller allt jag vill fast jag inte har ngn familj. Jag vill så mpnga saker på en gång och det går ju inte men en sak vi bort få till är en träff eller vad säger du. Må så gott. Många kramar katta g

Anonym sa...

Hallå!! Härligt med uppdatering och bilder!! Blir alltid så inspirerad av dina bilder!
Klart att du ska unna dig bloggtid och det där andra tror jag beror på att man nån stans också gillar att det är lite full rulle fast man vill och måste känna att man har kontroll över farten och se till att man inte blir fartblind... ser fram emot nästa uppdatering...det härliga med bloggar är ju att ordet är fritt!!
Ann-Catrin

Dubbelörn sa...

Bloggeriet går i vågor o avsett goda föresatser så blir det inte alltid som man vill. Känner att denna långa, sega, kalla o snöiga vinter har sugit musten ur mig.

Men är säker på att när våren kommer, för det gör den väl?! Då kommer även inspirationen att flöda :D

Stor kram

Gårdsromantik sa...

Så många inspirerande bilder du bjöd på nu!

Kika in till mig - tävling på gång - du kan vinna vackra rosiga saker!

Ha en underbar ♥ alla hjärtans dag ♥!

Kram Maud

Anonym sa...

Hej Katarina!
Kikar in då och då för att inspireras av Dig och Din jätte fina blogg! Jag har en fråga...
I augusti-07 skrev Du om "Josefines nya rum" som Ni då hade som projekt. Jag har försökt att leta och se om Du lagt ut några "final" bilder på rummet när det blev klart, men hittar inga.
Till saken hör det att jag och min familj bor också i ett stationshus och har... (så småningom) planer på att fixa till vinden till 2 sovrum + ett litet badrum. Därför tyckte jag att det var intressant att se hur Ni fick till det! Dina "före"bilder skulle nästan kunna vara tagna på vår vind! Kul!!
Tack så länge!! Jag kikar snart in igen!!

Emma sa...

Hej på dig!
Ja du det här med bloggandet har jag åxå funderat på.... jag vill itne lägga ner men jag har inte heller tiden till att skriva om inredning även om jag skulle vilja... att ha små barn kräver sin tid och den vill jag lägga på dem inte på att pynta...
Så jag har omformulerat min blogg lite, det handlar om mig och mitt liv med allt vad det innebär... Så du kommer att hitta bilder på barn, hundar, det jag skapat och allt i en salig blandning, precis som det är i mitt huvut just nu, lite snurrigt helt enkelt =)

Ha en bra vecka och njut av snön, snart blir det blask!

Kram Emm i gränna

www.emmastokigatankar.blogspot.com

C De-sign sa...

Ja, man hinner inte med allt man vill...men jag tycker att du fattat kloka beslut!!! Man måste tillåta sig att göra det man vill... men att sedan orka med allt man vill är ju en annan sak....hihi... jag har en liten utlottning inne hos mig , välkommen in! Ha en fin lördag Kram fr C

Antal besök I dag Besökare Online Antal besökare Totalt